Witam
Czy ktoś może poratować rozpiską kolorów przewodów w wiązce świateł tylnych octavia II tour kombi (silnik 1,6 8V)-potrzebuję do podpięcia uniwersalnego modułu haka.
Pozdrawiam
Kolega Nedar podał położenie przewodów w kostkach sterownika instalacji elektrycznej który znajduje się nad nogami kierowcy. Więc pomogą Ci tylko kolory przewodów. Nie patrz na numery i kolory kostek, w lampach są tylko dwie i to czarne kostki.
Pozdrawiam MArcin
Skoda... Hmmm... No jak się niema co się lubi, to się lubi co się ma...
@ Kicer- w każdej z lamp jest kostka główna +po 2 dodatkowe do świateł pozycyjnych. Wiem, że muszę się kierować tylko i wyłącznie kolorami przewodów -to mi w zupełności wystarczy. Dzięki za pomoc.
szpila, uniwersalny moduł haka to słaby temat do O2
żarówki lapm tylnych masz sterowane PWM - jak zachowają się żarówki przyczepy?
do tego monitorowanie żarówek może zgłaszać błędy zwarcia, jak zrównoleglisz żarówki
O2 to nie łada, czy polonez, żeby się w zasilania żarówek chamsko wpinać
Wiem, że o2 to nie łada, ale rozwiązanie oryginalne stawia pod znakiem zapytania sens całej inwestycji (taniej kupić poloneza trucka...). Moduł jest dedykowany do takiego zasilania żarówek i instalacji z CAN. Działa na zasadzie listwy przekaźników i ma swoje odrębne od świateł zasilanie -w paru samochodach widziałem jak to działa i działało pomimo canów i innych cudów wianków... Dzięki zastosowaniu kawałka elektroniki nie podlączasz żarówek równolegle a wyciągasz tylko z wiązki sygnał sterujący, którego elektronika używa do sterowania przekaźnikami świateł przyczepy. Gdybyś zobaczył jak cienkie są te przewody podpinane do wiązki, to zrozumiałbyś, że nimi nie ma prawa popłynąć prąd zdatny do zasilenia jakiejkolwiek żarówki.
rozwiązanie oryginalne stawia pod znakiem zapytania sens całej inwestycji
dlaczego?
sterownik haka to 50-100zł, a wiązki i tak musisz jakieś mieć/zrobić
a gdzie automatyka czujników parkowania, świateł wstecznych i przeciwmgłowych, stabilizacja auta po podłączeniu przyczepy?
no ale jak jakiś drut na przekaźnikach ma być lepszy, to Twój wybór
krzynol, No nie przesadzaj, thule produkuje i takie rozwiazania że można i wysterować wyłączanie czujników parkowania podczas podłączania przyczepy. A skoda to nie mercedes żeby miała w ESP system ogarniający "uciekającą" przyczepę.
Pozdrawiam MArcin
Skoda... Hmmm... No jak się niema co się lubi, to się lubi co się ma...
rozwiązanie oryginalne stawia pod znakiem zapytania sens całej inwestycji
dlaczego?
sterownik haka to 50-100zł, a wiązki i tak musisz jakieś mieć/zrobić
a gdzie automatyka czujników parkowania, świateł wstecznych i przeciwmgłowych, stabilizacja auta po podłączeniu przyczepy?
no ale jak jakiś drut na przekaźnikach ma być lepszy, to Twój wybór
Kupiłem hak steinhofa ze sterownikiem i wiązką za 450 zeta komplet. ASO krzyknęło 3 k za hak i usługę. No i ten sterownik to nie jest drut na przekaźnikach. Automatyki czujników parkowania nie mam bo nie mam czujników. Światło wsteczne, przeciwmgłowe, stop, kierunki, pozycje są realizowane przez jeden moduł wykonawczy. Stabilizacji raczej w tym modelu nie posiadam (to jest tour, co prawda wziąłem wszystko z elektryki oprócz kurtyn, bo za kurtyny dostałem jakiś mega długi czas oczekiwania na auto, ale nie ma super wypasu jakiegoś). Spokojnie, moduł zadziała
Rozumiem Twoje zdanie na ten temat, bo sam nie cierpię druciarstwa w samochodzie-na forum mondeo nastukałem merytorycznie przez 6 lat ponad 10 000 postów pomagając ludziom i tępiąc druciarstwo. Pozdrawiam
krzynol, No wątpie że kolega szpila otwierał sterownik przyczepy i zaglądał co jest w środku. Bo na samych przekaźnikach słyszałem to działać nie chce... No i jak mówisz nie podłączy się światała przeciwmgielnego bo jest sterowane sygnałem modulowanym.
Szczerze to montowałem kilka razy w octaviach i w yeti (a to to samo co octawia tylko ma przygotowanie do haka) i nie pamiętam aby było coś tam wspominane o konieczności kodowania tego. Dla tego nie będę się tu spierał. Ale to przeca szczegóły. Nie każdy sterownik tą funkcje posiada jak Sam wspomniałeś.
Skoda... Hmmm... No jak się niema co się lubi, to się lubi co się ma...
krzynol, No wątpie że kolega szpila otwierał sterownik przyczepy i zaglądał co jest w środku. Bo na samych przekaźnikach słyszałem to działać nie chce... No i jak mówisz nie podłączy się światała przeciwmgielnego bo jest sterowane sygnałem modulowanym.
Szczerze to montowałem kilka razy w octaviach i w yeti (a to to samo co octawia tylko ma przygotowanie do haka) i nie pamiętam aby było coś tam wspominane o konieczności kodowania tego. Dla tego nie będę się tu spierał. Ale to przeca szczegóły. Nie każdy sterownik tą funkcje posiada jak Sam wspomniałeś.
Na samych przekaźnikach to działać nie ma prawa. Otwierałem-sterowanie mikroprzekaźnikami i prostym układem. Obsługuje PWM . Domyślam się, że kolega jak profesjonalista preferuje droższe i markowe rozwiązania, natomiast ja preferuję takie które działają.
Poprosiłem o pomoc i ją otrzymałem. Nie róbmy bzdurnej flame war. EOT.
Panowie, nowy zestaw haka full kpl to 1300-1400 zł. Montaz z tym zestawem i schematem ode mnie to dobre 4h roboty na spokojnie.
Sztukujac taki zestaw z allegro, pozniej dorabiajac wiazke to jakies 100 zl za wtyczersy/50-150 za moduł/ i kolo 150 za belke i chyba 26 za sruby w ASO.( czasem idzie dostac za frykasa od goscia od ktorego bierzemy belke ).
Ja bym nie szedł w "dedykowane" rozwiazania, tylko OEM.
Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4
@misiek wro- ja rozumiem, że niektórzy użyszkodnicy są troszkę mniej zaawansowani pod kątem samodzielnych napraw niż ja (bo otrzaskałem się na mondeo), ale błagam Cię nie wprowadzaj ludzi w błąd. Cały kompletny zestaw "dedykowany" czyli nie oryginał - kosztuje 450 złotych z wysyłką-hak steinhofa i moduł unikit2. Wszystkie śruby i inne "dynksy" są w komplecie. Nie jest to oryginał, ale OEM jak widzisz wychodzi ponad 3 -krotnie drożej i to załatwiany u Ciebie po dobrej cenie. Serio, serio- hak, moduł, wiązka, (dostałem nawet druge zapasowe gniazdo przyczepy) złączki takie sprytne, że nawet ich lutować nie trzeba bo spinasz spinką dwa kable-oryginał w wiązce świateł i kabel, którym "kradniesz" sygnał- zamykasz izolowaną obudową i wszystko bangla . Jedyna trudność to pociągnąć sobie zasilanie po stacyjce pod listwą progową i tyle.
szpila, czemu kogokolwiek mam wprowadzac w blad? Na allegro takie sa ceny uzywek OEM.
Przepraszam-nie zrozumieliśmy się. Chodzi o to, że z zestawem OEM wcale nie jest ani łatwiej ani taniej ani jakość nie jest lepsza.
Dzisiaj wszystko podłączyłem-wszystko działa. Komputer nie pokazuje błędów żarówek, PWM działa.
Co do samego montażu-skodę rozbierałem pierwszy raz, więc chwilę mi zajęło zanim rozpiąłem wszystkie spinki i zlokalizowałem wszystkie śrubki. Podsumowując- rozbiórka, montaż i składanie bebechów to ok 3 godzin. Wpinanie się w wiązkę ok 30 minut na spokojnie analizując wszystko. Kolory przewodów w wiązce zgadzają się z tymi podanymi w odpowiedzi na post- tak więc O2 tour 2011 ma taką samą wiązkę jak o2 dla której podano dane. Podsumowując-4 godziny max roboty dla osoby dysponującymi podstawowymi narzędziami (klucze płaskie, nasadki, bity torx). Jakby ktoś w okolicach wawy chciał samodzielnie montować hak w o2 to służę pomocą
Odświerzę trochę temat.
Kupiłęm uniwersalną wiązką elektryczną 13 pinowa z modułem do samochodów m.in z kontrolą żarówek, cyfrową magistralą CAN, światłami LED, LaserLED, jednowłóknowymi żarówkami, obsługujetylne czujniki parkowania
Proszę o pomoc w podłączeniu sygnału do modułu UniKIT 3 P. Konkretnie sygnał do światła stop i przeciwmgielnego.
Propozycja dla lampy prawej
pozycja - GR/GE - przewód nr 6
pozycja +stop- WS/BL - przewód nr 9
pozycja + przeciwmgielne -BL/GE - przewód nr 10 i 11 ( jak wtedy wygląda rozcięcie przewodu)
Podsumowując , sygnał do stopu oraz przeciwmgielnego podłaczam do tych przewodów a moduł sam odczyta sygnał po mimo że na tym samym przewodzie jest sygnał od postojówki?
Komentarz